250.000,- i omsætning på en grim hjemmeside

Jeg har her på min blog SEO-tekst.dk tidligere beskrevet forskellige emner omkring søgemaskineoptimering på dansk, primært over for kursister og iværksætter.

Eksempelvis har jeg set på, hvad SEO tekster er, hvordan ankertekster fungerer, og hvordan Google i realiteten ser på negativ SEO. I dette indlæg skal det handle om, hvordan man kan lave en samlet en strategi for sin søgemaskineoptimering.

Det handler nemlig ofte om at analysere og systematisere, før man går i gang – ellers er det ren spild af tid, og så kunne pengene være spenderet bedre på Adwords, avisannoncer eller noget helt tredje.

Google optimerer i realiteten hele tiden sin algoritme for redaktionelle søgeresulater, så det gælder om at passe ind i de konkrete rammer, der i sagens natur hele tiden skifter. Google vil gerne have mange brugere, men kun da det fører til mange annoncører. Det hele går hånd i hånd, hvorfor SEO, der virkede for tre år siden, ikke nødvendigvis virker i dag.

SEO-tekster – et led i min strategi

Gode, virksomme SEO tekster er en del af min egen strategi for de fleste hjemmesider, da linkbuilding er svær at undgå. På den anden side kan tekster med relevante links ind til din egen side ikke stå alene, så hvad skal man ellers se på?

For at give et indblik i, hvad en SEO-strategi er, og hvordan søgeordsanalyse kan bruges i praksis, har jeg lavet en video om emnet. Den omhandler en konkret hjemmeside, som er hjemmelavet og relativt grim (!), men har ramt udmærket ned i sit segment på et konkurrencemæssigt svært område.

+ 250.000 kr. i omsætning med grim hjemmeside

Du får videoen “Grim hjemmeside med over 250.000 kr. i omsætning” tilsendt gratis, hvis du bekræfter din mailadresse i nedenstående link.

http://supramedia.dk/gratis-video-fra-seo-soeren/

Det er naturligvis uforpligtende at modtage videoen, og man kan – som loven foreskriver – afmelde sig SEO-Sørens mailingliste, når og hvis man vil.

I forhold til emnet SEO-strategi, som webinarerne jeg kører, også omhandler, er søgeordsanalyse et meget vigtigt element. Uden analyse, ingen succesfuld hjemmeside. Så kort kan det sige nu til dags, hvor Googles algoritme er mere kompleks end nogensinde.

Søgeordsanalyse er netop elementet i en stor del af det første modul i min onlinekursus-serie (langt ord, ikke?), som er lagt på nettet denne sommer. Analysen skaffer dig som iværksætter blandt andet en del viden omkring:

– Tools til at finde de bedste søgeord
– Korte eller lange sætninger – hvad skal der satses på
– Hvordan du kan finde ud af, hvad folk søger på
– Faldgruber. Lær at være præcis med din analyse

Se mere info om serien herinde på Supramedia.dk/SEO-kursus eller skriv dig op til at deltage på et af mine nye, videnstunge webinarer om SEO, nærmere betegnet søgemaskine-stratagi.

Hav god vind med optimeringen derude, og vi ses forhåbentlig igen i cyberspace eller virkelighedens verden!

Mvh. SEO-Søren