Højere op på Google med SEO-tekster
|SEO-TEKST – KØB TEKST, DER FÅR DIG HØJT PÅ GOOGLE
Nu har du hørt historien bag SEO-Søren og denne blogs baggrund. Så hvorfor ikke smide lidt viden og forklaring ind om SEO-tekst og idé bag at målrette tekster til søgemaskiner – og dermed brugere.
Indlægget lå på den gamle blog og KAN være forældet! Jeg skriver garanteret et nyt en anden dag med mere tidssvarende info …
SEO (Search Engine Optimization) eller søgemaskineoptimering på dansk er nøglen til succes på nettet uden at smide penge efter annoncer.
Uanset hvilken vare du vil sælge, eller hvilken sag du vil gavne – måske et velgørende tema eller en juridisk sag – kommer man ikke udenom, at det er på WWW, informationerne ligger og venter. Eller rettere på Google, for den amerikanske søgemaskine sidder på over 70 % af verdensmarkedet for søgninger.
Det er altså på Google, at man skal blive set – men er det nu ikke dyrt? Nej. Fidusen er groft sagt at bruge den tekst og de søgeord, der passer til søgemaskinens måde at ”tænke” eller indeksere på, så du havner blandt de første links på de relevante søgeord uden nødvendigvis at indrykke annoncer. Nu er Google dog en meget kompleks størrelse, da kriterierne hele tiden ændres, så det gælder om at alliere sig med en fagmand, der kender til SEO-tekst og kan snakke ”Google’sk”.
ET FREMSYNET BUD PÅ SEO
Der findes mange firmaer, der tilbyder SEO, men ikke alle har en fremtidssikret løsning, der er pengene værd. Et firma inden for genren er Supra Media, der bl.a. kører et samarbejde med en datalog om optimering af websider.
Løsningen kan bl.a. indebære, at du køber nogle hjemmesider, der kan supplere den side, du i forvejen ejer, men udgifterne til dette er lave. I forhold til annoncering i medier eller den hurtige, gængse redigering af søgeord på hovedsiden får du noget for pengene, og virksomheden kan få dokumenteret, at metoden virker, før der skydes penge i projektet.
Supra Media drives i øvrigt af en uddannet, skrivende journalist, der er vant til at levere nettekster. Ergo vil dine sider komme til at fremstå mere salgsorienterede og professionelle samtidig med, at din Google-rank forbedres.
Du kan så at sige slå to fluer med ét smæk, og prisen for denne nye PR-løsning skulle være ganske konkurrencedygtig. Kunderne optages oveni i et linkkatalog som et led i forretningskonceptet. Dette er ganske gratis.
TO TEXT OR NOT TO TEXT: SJOVE SEO-CITATER
En god SEO-tekst gør meget for en hjemmeside, men ikke alt. Wendy Piersall, blogger på sitet ProBlogger, har udtrykt det således, at ”Google kun elsker dig, hvis alle andre elsker dig først,” og på mange måder er der noget om snakken.
Det er nemlig vigtigt med mange indgående links af fornuftig kvalitet for at skabe trafik, og det ved Googles robot der indekserer, som vi fastslog ovenfor.
”SEO-rådgiverne er de nye ejendomsmæglere. Vores evner giver os en fantastisk mulighed for at skabe et publikum til billigt stads,” har Brian Provost, direktør i SEO-firmaet Scoreboard Media tidligere udtalt. Det kan man vist kalde en god nyhed, der samtidig er dårlig!
”Det er jo ikke anderledes i nogen anden branche! Hvis du får lavet en tv-reklame med indrykninger for en bette million eller to, er der ingen garanti for, at det sælger en skrue.”
Den danske SEO-ekspert Thomas Rosenstand kommenterer på sin blog rygtet om, at der er mange sælgere med store, tomme ord i søgeordsbranchen.
For mere viden om SEO (Seek Engine Optimization) på dansk kan bl.a. Thomas Rosenstand og Mikkel deMib Svendsens bøger anbefales.